Rizsrakéta vezetés

Bemutatkozik az új Honda Civic Sport Line

Számos ponton módosított sikermodelljén a Honda, hogy megőrizhesse technikai és esztétikai színvonalát. A 2020-as Civic még szebb és látványosabb lett a változtatások hatására. Továbbá – az új fedélzeti elektronikai rendszerének és igényesebb belső anyagainak köszönhetően – minősége, valamint használati értéke is jelentősen nőtt.

A frissített Civic megőrizte az elődmodell lenyűgöző sziluettjét és erőteljes kisugárzását. Mindazonáltal új, elegáns, szimmetrikus hűtőrács öleli körbe ködfényszóróit, felületei és vonásai pedig még kifinomultabbá váltak. Az egyszerűbb hűtőrács és az új légbeömlő-kialakítás még letisztultabb megjelenést kölcsönöz az orr-résznek, nem mellesleg az aerodinamikai hatékonyságot is javítja.

Szintén újdonság, hogy a LED fényszórók ezentúl minden modellváltozathoz alapfelszereltségként járnak. Ráadásul még modernebbnek láttatják az autót, a tervezők ugyanis átformálták a – szintén LED – nappali menetfényt is. Így ezentúl még jobban illeszkedik a sportos vonalvezetéshez. Az új, 16”-os könnyűfém felnik már a belépőmodellhez is megrendelhetők, míg a közepesen és gazdagon felszerelt verzióknál többek között a 17”-os Shark Grey garnitúrával tehetik még drámaibbá a hatást a tulajdonosok.

További érdekesség, hogy a színválaszték új tónussal, pontosabban Obsidian Blue névre keresztelt kékkel bővült.

Belső tér is átalakításra került

Hogy az új Civic minden szempontból elsőrangú legyen, az utasteret új, kellemesebb tapintású felületek ölelik körbe, melyek szofisztikált, prémium benyomást keltenek. Mindemellett a Civic továbbra is kategóriaelső a variálhatóságot illetően. Az ergonómiára sem lehet panasz, tudniillik a leggazdagabban felszerelt átiratot elektromosan állítható vezetőüléssel varázsolták még kényelmesebbé.

Az ösztönösen kezelhető, mobilkommunikációra is képes szórakoztatóelektronikai és információs rendszer Apple CarPlay®, valamint Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas, s feltétlenül említést érdemel, hogy – a vásárlói visszajelzésekre reagálva – hagyományos gombot kapott a hifi és a klíma, így még könnyebben kezelhető az autó menet közben.

A hatfokozatú kézi és CVT-váltóval rendelhető Civic motorjai továbbra is roppant hatékonyak és erősek. Az 1,0 literes VTEC Turbo egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz, CO2-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása mégis megdöbbentően alacsony: 107 – 110 g/km[1], illetve 4,7 – 4,8 l/100 km.

Testvére, az 1,5 literes VTEC Turbo 182 LE-t és 240 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére, mégis igen impozáns adatok jellemzik. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval társítva 128 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, míg kombinált fogyasztása 5,5 l/100 km[2]. (Fokozatmentes automata váltó esetén az adatok így alakulnak: 137 g/km, 6,0 l/km)

A legfontosabb dolog nem változik

A Civic szofisztikált futóművén nem változtattak a Honda szakemberei, tehát továbbra is kiváló menetkomforttal és kezelhetőséggel büszkélkedhet a típus. Ebben a kis tömegű, nagy merevségű kocsitestnek is nagy szerepe van, melyet új, innovatív tervezési és gyártási folyamatokkal hoznak létre a Honda üzemegységében. Legfőbb ismérve az alacsony súlypont, no meg, hogy olyan ultramodern felfüggesztésrendszer alkalmazását tette lehetővé, ami számottevően fokozza a vezetési élményt.

A különféle passzív megoldások mellett továbbra is az – ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING® csomag teszi egyedülállóan biztonságossá a Civicet. Ennek köszönhető a kiváló Euro NCAP-minősítés is. Az iparági elsőnek is tekinthető rendszer minden modellváltozathoz alapáron jár. Továbbá az ütközésmérsékelő fékrendszert, az adaptív sebességrögzítőt, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, a sávtartó-asszisztens rendszer, valamint a közúti jelzőtáblákat felismerő rendszert egyaránt magában foglalja.

Forrás: https://formula.hu/auto/2019/12/10/bemutatkozik-az-uj-honda-civic-sport-line